image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

poniedziałek i środa
14.00 - 18.00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

poniedziałek i środa
14.00 - 18.00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11.30 - 15.00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
9.00 - 15.00

kontakt

Program „Bezpieczny pacjent” ma na celu budowanie świadomości pacjentów w zakresie zalet przeprowadzania badań profilaktycznych, umożliwienia szybkiej i łatwej lokalizacji akredytowanych gabinetów protetycznych przez Polskie Stowarzyszenie Protetyków Słuchu (PSPS), optymalnego doboru aparatów słuchowych oraz zasad funkcjonowania systemu wsparcia osób niedosłyszących w Polsce.

Kluczowym elementem programu „Bezpieczny pacjent” jest nowoczesna wyszukiwarka akredytowanych przez PSPS gabinetów protetycznych, która pozwala na szybką lokalizację (wyszukanie) akredytowanego gabinetu protetycznego w danej okolicy. Wystarczy wprowadzić do niej kod pocztowy lub nazwę miejscowości, po czym natychmiast pojawi się prezentacja danych teleadresowych najbliższych, akredytowanych przez PSPS gabinetów protetycznych. Każdorazowe wyświetlenie listy najbliższych gabinetów odbywa się losowo. Wyszukiwarka znajduje się na stronie kampanii www.slyszymy.pl.

Łatwa i szybka pomoc
- Wierzymy, że dzięki programowi „Bezpieczny pacjent” sytuacja osób z niedosłuchem, poszukujących profesjonalnego doboru aparatu słuchowego ulegnie znacznej poprawie – mówi Agnieszka Gruszczyńska-Łozowska, członek zarządu PSPS. – Obecnie mamy w bazie ponad 700 gabinetów. Kolejne 100 przechodzi już proces rejestracji. Szacujemy, że do końca roku ta liczba może nawet dojść do 1000 – dodaje.

Wszystkie gabinety zgłoszone w ramach programu „Bezpieczny pacjent” posiadają ważną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia, czyli spełniają wszystkie kryteria umożliwiające zawarcie takiej umowy. Muszą też spełniać drugi warunek, niezbędny przy kwalifikacji do programu „Bezpieczny pacjent”, czyli wdrożenie standardu zaopatrzenia w zakresie protezowania słuchu osób powyżej 4. roku życia, zatwierdzonego w 2012 r. przez PSPS oraz ówczesnego konsultanta krajowego w dziedzinie audiologii i foniatrii. Każdy gabinet, który pozytywnie przeszedł akredytację, otrzymał stosowny certyfikat oraz naklejkę na drzwi, ułatwiającą pacjentom identyfikację.

Istotne wsparcie dla dzieci
- To bardzo pomocne narzędzie dla osób korzystających z usług protetyka słuchu. To bardzo ważne abyśmy trafiali do profesjonalnego gabinetu protetycznego, gdzie zostanie nam dopasowany optymalny do indywidualnych potrzeb aparat – mówi  Aleksandra Włodarska vel Głowacka  z Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym ECHO – Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci. Mamy nadzieję, że program spełni nasze oczekiwania i sprawi, że dotarcie do odpowiednio wykwalifikowanych protetyków i wyposażonych w nowoczesny sprzęt gabinetów będzie dużo łatwiejsze, szczególnie dla osób z mniejszych miejscowości, gdzie placówki oferujące tego typu usługi są bardzo rozproszone a pokusa skorzystania z najbliższej, niekoniecznie sprawdzonej, bardzo duża.

Wyszukiwarkę sprawdziło wiele osób z Fundacji - rodziców, opiekunów naszych podopiecznych. Wśród mocnych stron wyszukiwarki wskazali m.in.:

dokładnie wyszukuje najbliższe gabinety protetyczne dla podanego adresu;
bazuje na mapach google i precyzyjnie lokalizuje konkretny punkt na mapie;
klikając na znacznik możemy uzyskać szczegółowe dane kontaktowe;
dodatkowa lista gabinetów z  adresem, zamieszczona poniżej mapy ułatwia użytkownikowi wybór najbliższego gabinetu.
Program „Bezpieczny pacjent”  realizowany jest w ramach kampanii społecznej „Usłyszeć świat - usłysz wszystkie odcienie dźwięków", która jest kontynuacją działań skierowanych na uświadomienie społeczeństwu nieodwracalnych skutków bagatelizowania problemu niedosłuchu. Kampania jest realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Protetyków Słuchu, działające m.in. na rzecz współpracy z pacjentami oraz edukowania ich w zakresie ochrony i leczenia wad słuchu.

Wszystkie szczegóły kampanii znajdują się na stronie www.slyszymy.pl.

źródło: www.niepelnosprawni.pl

Wpłać online

800 200 258BEZPŁATNA INFOLINIA PION kontakt z psychologiem

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.
Download Freewww.bigtheme.net/joomla Joomla Templates Responsive