Uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 35a ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z zm.), to Rada Powiatu w formie uchwały określa zadania, na które przeznacza środki przekazane przez Prezesa Zarządu Państwowego 
Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację społeczną i zawodową osób niepełnosprawnych. Wobec powyższego przeznaczenie środków PFRON na dofinansowanie kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej, ponad kwotę środków przeznaczonych na dofinansowanie zobowiązań dotyczących kosztów działania warsztatów jest możliwe, wymaga jedynie uprzedniej decyzji Rady Powiatu, dokonanej w ramach podejmowanej uchwały.
 
Jednocześnie pragnę zauważyć, iż w przypadku dofinansowania działalności warsztatów terapii zajęciowej, Rada Powiatu dokonując stosownego podziału, powinna mieć na uwadze, iż zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym (Dz. U. Nr 88, poz. 808 ze zm.),  środki, przeznaczone na dofinansowanie kosztów działania warsztatów mają charakter zobowiązań, a więc mogą być przeznaczone tylko na funkcjonowanie warsztatu terapii zajęciowej.
 
Równocześnie informuję, że powiat przeznaczając dodatkowo część środków PFRON otrzymanych zgodnie  z algorytmem na działalność warsztatu z obowiązany jest, zgodnie z art.  10b ust. 2a i art. 68c ust. 1 pkt 1 lit. b  ustawy o rehabilitacji (...) do zachowania proporcji w przekazanych na działalność warsztatu środkach maksymalnie 90% ze środków PFRON i co najmniej 10% ze środków 
 
pismo
 
źródło: www.pfron.org.pl