image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11:00 - 15:00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00

kontakt

Operatorzy publicznych usług telekomunikacyjnych mają dostosować regulaminy, cenniki usług i faktury tak, aby były one dostępne dla osób z niepełnosprawnością, czyli zapisane wielką czcionką lub alfabetem Braille'a. Ponadto aparaty telefoniczne mają być wyposażone w rozwiązania dostosowane do osób z niepełnosprawnością. To rezultat rozporządzenia ministra administracji i cyfryzacji, które weszło w życie 10 października 2014 roku.

Od tego dnia przedsiębiorcy muszą na żądanie osoby niepełnosprawnej przedstawić takie dokumenty jak faktura, regulamin, cennik usług w takiej formie, aby dostosowane były do możliwości niepełnosprawnego klienta. W przypadku wysyłania dokumentów pocztą elektroniczną pliki mają mieć format tekstowy umożliwiający jego powiększenie. Aparaty telefoniczne mają również zostać przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. W ofercie dostawców mają pojawić się modele z klawiaturą, na której jeden z klawiszy jest wyróżniony, umożliwiający jego rozpoznanie. Mają zmienić się też aparaty dostępne publicznie, tak aby mogły z nich skorzystać osoby na wózku lub korzystającą z aparatu słuchowego. Ma być to około połowa dostępnych aparatów, na których będzie widnieć informacja o udogodnieniach.

W ciągu 12 miesięcy od dnia ogłoszenia rozporządzenia mają nastąpić kolejne zmiany. Biura obsługi klienta mają być dostępne do potrzeb osób z uszkodzeniem narządu ruchu. Ma być to około 1/6 biur danego dostawcy. W biurach obsługi mają się znajdować osoby, które będą miały dostęp do polskiego systemu obsługi języka migowego, albo będzie w sprzęt umożliwiający połączenie z tłumaczem języka migowego. Biura mają mieć też możliwość powiększenia i prezentacji cenniku lub regulaminu usług. Natomiast po upływie 24 miesięcy mają wejść w życie udogodnienia dotyczące stron internetowych operatorów, aby były one dostępne dla osób z niepełnosprawnością.  

Przekaż 1,5% dla Progresjibezpłatnie wypełnimy Twój PIT

Narzędzia relaksacyjne

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.